måndag 21 september 2009

Tacksamhetsdagbok

Jag deltar nu bloggaren Ulrika Gabriels nya må-bra utmaning som handlar om att skriva tacksamhetsdagbok. Under fyra veckors tid ska man avsluta dagen med att skriva ner minst fem saker som hänt eller man uppmärksammat under dagen som man kan känna tacksamhet över.

Jag har nu varit igång några veckor och det slår mig att det finns betydligt mer att glädjas åt än man i förstone tror, vilket är en nyttig erfarenhet.

De mörka dagar jag har haft under perioden har blivit betydligt ljusare när jag skrivit tacksamhetsdagbok. Ens perspektiv vänds i positiv riktning.

3 kommentarer:

Ulrika Gabriel sa...

Visst är det häftigt! Och så genialiskt enkelt egentligen.

Ge dig själv en härlig dag, Martin!

Fredrik Montelius sa...

Jättebra! Ja, det är som Mia Törnbloms dagboksanteckningar; varje kväll ska man tacka för något som varit under dagen. Jag tackar idag för regnet. Det är så höst-mysigt!

Martin sa...

Spännande att kasta om perspektiven. Många gånger skriver jag en otacksamhetsdagbok istället.